Eindelijk heb ik hem! De Fujifilm XT2!

Ondertussen zit de Fujifilm XT-2 al een jaartje in mijn tas en is het mijn favoriete camera geworden. In die tijd is het mijn favoriete camera geworden en denk ik niet dat er ooit nog iets anders dan Fujifilm in huis komt. Dringend tijd om jullie te vertellen waarom de Fujifilm zo goed is in vergelijking met andere camera’s op de markt!

Fujifilm XT -2

• Gebruiksgemak
  • Bouwkwaliteit
  • Kleurenwetenschap
  • Tilt LCD scherm
4.6/5

Waarom Fujifilm?

Voor de overstap naar Fujifilm gebruikte ik de Canon 5D mark 3. Een uitstekende camera, maar in combinatie met een Canon L lens werd het vaak een log en zwaar toestel dat je niet overal mee naartoe neemt… Daarnaast toonde de camera al zijn leeftijd en ging ik op zoek naar een goed alternatief.

Tijdens mijn zoektocht ontdekte ik al snel dat veel fotografen die een Fujifilm in de hand hadden gehad de overstap maakte. Allemaal hadden ze het over de fantastische kleuren, het plezier van de knoppen op de Fujifilms en de fantastische lenzen die ze maakte. Je kan wel zeggen dat mijn interesse geprikkeld was en ik al die mooie woorden voor mezelf eens moest checken!

Een grondige review van de Fujifilm X-T2

Na de eerste weken met mij Fujifilm X-T2 kan ik alleen maar positieve dingen zeggen over het toestel. Na de aankoop van het toestel voerde ik direct een firmware update uit en de nieuwe functies die je daarbij krijgt zijn fantastisch. Het toestel voelde daardoor aan als een recenter toestel zoals de XH1 en moet qua functionaliteiten zeker niet onderdoen voor veel duurdere camera’s.

Na de eerste weken ben ik razend enthousiast over de Fuji XT2, vooral mijn nek is tevreden! Het toestel is compact, de lenzen zijn compact en het geheel is minder opvallend. Een compacte camera die een stevige verbetering geeft in beeldkwaliteit en functionaliteit is de droom van iedere fotograaf! De camera op zich heeft alle functionaliteiten die je van een professioneel toestel verwacht, EVF, waterpas, focus peaking, 2 UHS2 card slots en nog tal van andere functionaliteiten. Daarnaast zijn de Fujifilm lenzen scherp, hebben ze een groot diafragma en zijn ze een stuk kleiner dan hun tegenhangers van Canon, Nikon en Sony. Kortom professionele kwaliteit in een compacte vormfactor.

Het design van de Fuji zorgde ervoor dat ik de Fujifilm XT2 verkoos boven de mirrorless camera’s van Sony. Ik hecht veel belang aan design, zowel op vlak van functionaliteit als ontwerp. De draaiknoppen op de Fujifilm XT2 zorgen ervoor dat je alle belangrijke instellingen onmiddellijk kan aanpassen. Het is het meest gebruiksvriendelijke toestel dat ik ooit gebruikt heb.

Op vlak van specificaties heb je een 24.4 megapixel X-Trans sensor, een EVF met hoge resolutie en een hoog aantal foto’s per seconde. Als je diepgaande specificaties wil zien moet je zeker een kijkje nemen op de productpagina van Fujifilm. Op vlak van video is het een krachtpatser met 120fps slow motion in FullHD en 30fps in een 4K resolutie doe van superieure kwaliteit is. De updates die Fujifilm voorziet maken het toestel elke keer weer een beetje beter en dit is een absolute meerwaarde ten opzichte van andere merken!

Ik ben alvast een Fujifilm fan geworden na enkele weken! Het fantastische systeem dat de X lijn biedt is gebruiksvriendelijk, heeft topkleuren en is zo compact dat het in bijna elke tas past. Ideaal voor fotografen die een compacte uitrusting willen en toch foto’s willen trekken van professioneel niveau.