• Home
  • Bronkey, de beste camera straps!

Bronkey, de beste camera straps!

Inhoudstafel

Straps voor je camera, je kunt ze in alle vormen, maten en kleuren terugvinden… Helaas zijn ze meestal lelijk, leven ze niet lang en zijn ze duur. In mijn zoektocht naar de perfecte camera strap zijn er enkele bekende merken de revue gepasseerd en leek Peak Design te winnen, tot ik Bronkey ontdekte!

Bronkey is een bedrijfje dat in 2016 gestart is in het mooie Barcelona. Het motto van Bronkey? Handmade camera straps made to last. Alle producten van Bronkey worden volledig met de hand gemaakt en enkel de beste materialen worden gebruikt. Hun aandacht voor detail, gebruiksgemak en de veiligheid van je materiaal is spectaculair vergeleken met enkele andere fabrikanten. Combineer dit met een enorm aantrekkelijke prijs en je weet dat je enorm tevreden gaat zijn met je aankoop!

Waarschijnlijk had je al wel door dat ik een Bronkey strap had… Deze keer heb ik mijn portefeuille geen pijn gedaan! Het was een leuk cadeautje van mijn vriendin waar ik razend enthousiast over was! Helemaal top was dat het pakje een handgeschreven briefje van een naamgenoot bevatte en een extra wrist strap. Dat is direct extra punten scoren bij je klanten!

Bronkey Berlin Dual Camera Strap

Ik was al een hele tijd op zoek naar een mooi harnas waar ik 2 camera’s aan kon bevestigen. Een moeilijke opdracht als je nogal kieskeurig bent op vlak van stijl, omdat de meeste van deze harnassen spuuglelijk zijn. De enige die aan de eisen voldeed was de Moneymaker Holdfast, maar die was niet te vinden in Europa en kostte net iets teveel voor me. In mijn zoektocht kwam ik de Bronkey Berlin dual camera strap tegen, het harnas waar ik naar op zoek was om mijn kit compleet te maken.

De Berlin #703 is een harnas met twee camerabevestigingen bestaande uit 2 leren straps die elkaar kruisen. De bevestigingspunten voor de camera zitten solide in elkaar en hebben 2 bevestigingspunten met je camera. Op die manier valt je camera nooit, zelfs als één van de bevestigingen het begeeft. Het harnas zelf bestaat uit leer van de beste kwaliteit dat alleen maar mooier wordt naarmate je het meer gebruikt. De straps voor je schouders zijn breed genoeg om het gewicht van je camera’s mooi te verdelen, zodat je geen last krijgt van pijntjes. Daarnaast kun je de lengte van de straps aanpassen zodat je harnas perfect bij je lichaam past.

Je krijgt een prachtig leren harnas dat enorm solide is en er super uitziet in tegenstelling tot de meeste dual camera harnassen op de markt. De Bronkey Berlin dual camera strap is een echte aanrader voor alle professionele fotografen die op zoek zijn naar een comfortabel harnas dat er super uitziet!

Bronkey Berlin #202

Een harnas is heel handig voor de professional die aan de slag gaat met 2 camera’s, maar als hobbyfotograaf is een polsband of schouderband makkelijker. Voor in mijn vrije tijd en de vele foto’s die ik dan trek, kocht ik de Berlin 202. Dit is een mooie polsband met een handig systeem dat ervoor zorgt dat alles strak blijft zitten. De strap is niet te breed, zodat ie niet in je pols snijdt of in de weg gaat zitten. De lengte is perfect voor dagelijks gebruik en je hebt voldoende bewegingsvrijheid om de camera op verschillende manieren vast te houden. Polsstraps zijn zelden iets voor mij geweest omdat de meeste er lelijk uitzien en vrij dik zijn. De Bronkey Berlin #202 heeft een retro look die ik fantastisch vind en is comfortabel om langer rond je pols te dragen zonder dat ie gaat snijden.

De perfecte straps voor mij!

Na lang zoeken heb ik ze dan eindelijk gevonden. Camerastraps die er goed uitzien, makkelijk zijn in gebruik en je geen nier kosten. Begrijp me niet verkeerd, iets wat je elke keer gebruikt mag je een cent kosten. Toch is het leuker als je alles krijgt wat je verwacht en meer, zonder te diep in je portefeuille te tasten. De Bronkey Berlin dual camera strap en de polstrap maken de belofte van de beste kwaliteit waar, zonder de premium kost die veel van hun concurrenten vragen. Dat is de winnende formule van Bronkey, spectaculaire producten tegen een fantastische prijs!

Tijd om er een score op te plakken!
9/10

Bronkey leather straps