Freelance digital marketeer

Digitale marketing evolueert snel, denk maar aan veranderende algoritmes, nieuwe wetgevingen en de impact van AI. Een oerdegelijke strategie gebaseerd op efficiëntie, effectiviteit en schaalbaarheid. Klaar voor digitale communicatie die resoneert bij je doelgroep?

Vaak gestelde vragen

Wat is marketing automation?

Marketing automation verwijst naar technologie die marketeers in staat stelt om repetitieve taken efficiënter uit te voeren en meer gepersonaliseerde ervaringen voor klanten te creëren, door het automatiseren van marketingacties en -processen. Het omvat een breed scala aan tools en platforms die zijn ontworpen om marketeers te helpen bij het automatiseren van taken zoals e-mailmarketing, social media posting, leadgeneratie, en zelfs advertentiecampagnes, waardoor ze meer tijd kunnen besteden aan strategische taken. Marketing automation stelt bedrijven in staat om potentiële klanten op het juiste moment met de juiste boodschap te bereiken, gebaseerd op verzamelde data over hun interacties en gedrag.

In de doorsnee sales- of marketingafdelingen zijn er heel wat routinetaken die je makkelijk kan automatiseren, denk maar aan leads importeren in CRM, platformen dezelfde data geven en zoveel meer. Dankzij automation platformen en AI kan je heel wat tijd besparen.